• Gra Piątka Portal Games

The Symbol : GXP-830261
Wiek Od 10 lat
104.00
opak Add to wishlist
The loyalty program is only available for logged in customers.
Reviews
Shipping within 24 hours
Shipping price The Lack Of
The Availability Of Duża dostępność
The Weight Of The 0.15 kg

Zamówienie telefoniczne: 519338792

Leave your phone

Piątka to szybka, kolorowa gra imprezowa dla 2-8 graczy. Znajdziecie tu wszystko, czego potrzeba do rozkręcenia planszówkowego wieczoru: proste zasady, konieczność przejrzenia przeciwników i pięknie wykonane, customowe kości zaprojektowane przez Silly Jellie, twórczynię grafik do Coatla. Gra składa się z dwóch rund, w czasie których każdy z was będzie musiał stworzyć skojarzenie dla każdej z pięciu par kości. Za każde takie skojarzenie otrzymacie 1 punkt, chyba że nie zostanie ono zaakceptowane przez pozostałych graczy. Ale uwaga! Jeżeli uda wam się stworzyć takie samo skojarzenie jak któryś z waszych przeciwników, otrzymacie za nie aż 2 punkty. Wielkie umysły myślą podobnie!

Znajdź skojarzenia

i stwórz połączenia! Co może pasować do drapieżnika i sawanny? Lew, gepard, a może krokodyl? Baśń i woda? Może Mała Syrenka? A owoc i część ciała? No pewnie, że jabłko Adama! Tylko nie kombinuj zbyt mocno! Lepiej, żeby ktoś inny wpadł na to samo co ty. Wtedy dostaniesz więcej punktów!

Przygotowanie

Na początku niech każdy z was weźmie jedną kartkę z notatnika i zaopatrzy się w długopis. Następnie wybierzcie po jednej Płytce Słów i jednej kości z każdego koloru, Płytki umieśćcie na środku stołu, a niewykorzystane Kości i Płytki odłóżcie do pudełka. Teraz rzućcie pięcioma kośćmi i dopasujecie każdą z nich do pola na Płytce, zgodnie z kolorem i symbolem. Na końcu umieśćcie klepsydrę obok Płytek Słów. Skojarzenia czas zacząć!

Przebieg gry

Obróćcie klepsydrę i do dzieła! Teraz każdy z was ma 3 minuty, by znaleźć skojarzenia dla każdej z 10 możliwych kombinacji Kości. Żółta Kość znajduje się pod hasłem Woda, a Czerwona pod hasłem Baśnie i legendy. To co, może Mała Syrenka? Jeśli wpadniecie na jakieś skojarzenie, szybko zapiszcie je swojej kartce Notatnika. Kiedy czas dobiegnie końca, sprawdźcie, ile otrzymaliście punktów.

Punktacja i zakończenie

Każdy z was czyta kolejno swoje 10 skojarzeń, następnie dla każdego z nich wszyscy gracze głosują: tak lub nie. Skojarzenia, które uzyskały więcej głosów na tak, zostają dopuszczone, a za każde takie gracz otrzymuje 1 punkt. I teraz najlepsze: jeżeli co najmniej dwóch graczy stworzyło takie samo skojarzenie, każdy z nich otrzymuje za nie aż 2 punkty. Po odczytaniu wszystkich skojarzeń odwróćcie Płytki Słów i rozegrajcie drugą rundę dokładnie w taki sam sposób. Na końcu wygrywa gracz z największą liczbą punktów. Jeżeli jest remis, wygra ten z was, który będzie miał najwięcej Pasujących skojarzeń!

Atuty:

  • Szybka, kolorowa gra imprezowa, bazująca na rzutach kośćmi i przewidywaniu przeciwników;
  • Pięknie wykonane komponenty z customowymi kośćmi na czele, zaprojektowane przez Silly Jellie (Coatl);
  • Spora regrywalność dzięki dwóm zestawom Kości i Płytkom Słów.
There is currently no comments or ratings for this product.
The Signature Of The
Email
Ask a question